Ik hoor vaak van mensen dat ze het moeilijk vinden om hun gezonde eetpatroon vol te houden. En dat is heel begrijpelijk! Gelukkig kun je het jezelf een heel stuk makkelijker maken... Daarom deel ik vandaag 4 tips met je om te voorkomen dat de motivatie weer wegzakt.

1. Heb realistische verwachtingen
Het is eenvoudig om gemotiveerd te blijven wanneer je veel resultaat ziet van je inspanningen. Omgekeerd verdwijnt de motivatie heel makkelijk wanneer het (verwachte) resultaat uitblijft. Om die reden is het belangrijk dat je realistische verwachtingen hebt!
Hoop je in een maand 10 kilo af te vallen? Dan ga je echt teleurgesteld worden – misschien zo sterk dat je het bijltje er meteen bij neergooit. Verwacht geen wonderen! Een paar kilo eraf, wat meer spieren, meer energie en minder gekke kwaaltjes – dat zijn het soort voordelen waar je op mag rekenen. 

2. Probeer het niet 100% goed te doen
Veel mensen hebben daarnaast ook te hoge verwachtingen van zichzelf. Ze gaan nooit meer snacken! Nooit meer snelle suikers eten! Nooit meer een vette hap naar binnen werken! Vanaf nu eten ze 100% verantwoord!
Als dat niet lukt, is de teleurstelling groot – en geven ze het vaak op. En dat terwijl het van begin af aan een onmogelijke opgave was! 100% gezond eten is vrijwel ondoenlijk en ook helemaal niet nodig. Je kunt prima af en toe van een 'ongezonde' maaltijd genieten, als je het maar in balans houdt.
Een goede vuistregel is de 80-20-regel. Eet je 80% gezond, dan kun je met die 20% best wat ruimer zijn. Zolang je natuurlijk maar oplet dat die 20% niet per ongeluk 50% wordt.....

3. Vermijd verleidingen
Goede voornemens zijn een stuk makkelijker vol te houden wanneer je niet steeds tegen verleidingen moet vechten. Haal dus ook geen koekjes in huis die steeds voor je neus liggen. En voorkom dat je zo veel honger krijgt dat je wel een snack móét halen onderweg.
Het helpt ook om altijd een gezonde snack bij de hand te hebben. Als je dan eens overvallen wordt door honger, heb je geen excuus om toch naar de snoepautomaat te rennen! Dus neem altijd een Herbalife proteinereepje mee en wat rauwkost in een bakje.

4. Zorg voor routine en structuur
Over routine hoef je niet na te denken – en daardoor is er ook minder kans dat je het per ongeluk vergeet. Maak van gezond eten dus een routine. Zorg dat je bijvoorbeeld op vaste momenten boodschappen doet, en dat je bijvoorbeeld iedere avond je lunch voor de volgende dag al klaarmaakt. 
 

Onze kracht

  • Betaal achteraf met Afterpay
  • Herbalife meestal de volgende dag in huis
  • Verzending met PostNL of DPD
  • Ook levering op zaterdag en maandag !
  • Bij bestelling boven 50 euro geen verzendkosen
  • Gratis deskundig advies
  • 26 jaar ervaring
  • 30 dagen niet tevreden geld terug garantie
  • Veilig bestellen en betalen
  • De beste service
  • Wij belonen onze trouwe klanten !
  • Aangesloten bij Webshop Keurmerk
  • Bij elke Herbalife bestelling ontvangt u loyalty punten voor extra korting!

Contact

Shape Care International
Onafhankelijk Herbalife Nutrition Member

Karin Klaver

Hollandse Hout 342
8244 GP Lelystad
info@shapecare.nl

Levering via PostNL

Levering via PostNL

Betaalmogelijkheden

© 2015 - 2020 Uw Herbalife distributeur Shape Care | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel